Trispalvių jūra Pasaulyje. Vasario 16

PLB – Pasaulio Lietuvių Bendruomenė, Lietuvos Respublikos generalinis konsulatas Los Andžele (JAV) ir Italijos lietuvių bendruomenė Sardinijoj artėjant Vasario 16-ajai, kvietė visus pasaulio lietuvius kartu parodyti, kad Lietuva nėra tik taškelis žemėlapyje – ji yra visur, kur plaka ❤🇱🇹 lietuviška širdis. Idėjos iniciatoriai kvietė siųsti įamžintas trispalvių nuotraukas ir vaizdo įrašus, o iš jų bus sukurtas Pasaulio lietuvių Vasario 16-osios trispalvių bangavimo per pasaulį vaizdo klipas.

Kuriame krašte begyventume, Vasario 16-osios proga dovanojame sau ir mūsų valstybei unikalią trispalvių jūrą pasaulyje!

Ispanijoje, Tenerifės saloje, pasitelkėme trispalvę vaizduotę, ir tiesiog paplūdimyje „pasodinome” trispalvius obuolius. Šiuo metu nors ir esame kiek apriboti, bet vis dar turime galimybę sportuoti ir tęsti savo tradiciją sekmadieniais žaisti paplūdimio tinklinį. Artėjant Vasario 16-ajai, pamanėme, kad ir vėl galime pasipuošti trispalviais obuoliais, tik šįkart – tiesiog paplūdimio tinklinio aikštelėje. Trispalviais obuoliais jau trečius metus puošdavome savo renginius. Pirmą kartą idėja kilo spontaniškai ir pastebėjome, kad toks papuošimas mus labai džiugina. Juk obuolys yra tradicinis lietuviškas vaisius ir primena tėviškę, lietuvišką vasarą. Pasipuošę trispalviais obuoliais, pritraukiame ir kitataučių dėmesį bei gauname progą papasakoti apie Lietuvą. O smagiausia šio papuošimo prasmė, kad, pasidžiaugę papuošimu, obuolius visi drauge pasigardžiuodami suvalgome.

Lietuvių bendruomenėje Tenerifėje Casa Lituana de Tenerife prisijungiame prie vienijančios iniciatyvos ir linkime, kad trispalvės nubanguotų per visą pasaulį, simbolizuodamos, kad prieš 103 metus atkurta Lietuvos valstybė yra kur kas platesnė, nei jos teritorinės ribos.

Vasario 16-ąją gyvenantys ir atostogaujantys saloje minėjo ir plaukdami vandenyne. Smarkus vėjas ir Kanarų salas kartais pasiekianti smėlio audra kalima kiek išgąsdino, tačiau šventinės nuotaikos neišbaidė. Prieplaukoje dvejuose katamranuose lietuviai iškėlė trispalvę, sugiedojo Tautišką giesmę, o plaukimo metu grožėjosi vandenynu ir banginiais.

Vasario 16-ąją lietuvių kavinė Soul Kitchen Tenerife tądien skyrė lietuviškam kulinariniam paveldui ir kvietė pasimėgauti tradiciniu patiekalu – cepelinais. Tenerifėje vis dar galioja apribojimai, bet kavinės veikia, tad prie atskirų staliukų susėdę, bendruomenės nariai kartu sugiedojo Tautišką giesmę, sukūrė linkėjimų grandinę Lietuvai, dalinosi mintimis apie Vasario 16-osios akto signatarų drąsą, svarbą kiekvienam po savęs palikti geresnę Lietuvą, apie pavyzdį vaikams, gyvenantiems užsienyje. Svečiai iš Lietuvos šokėjai Gintarė ir Tomas Slausgalviai susirinkusius lietuvius paragino judesio elementais improvizuoti  M. Mikutavičiaus dainą „Aš tikrai myliu Lietuvą”.

Casa Lituana – lietuvių bendruomenė Tenerifėje

Globali Lietuva – Global Lithuania
PLB – Pasaulio lietuvių bendruomenė
Ispanijos lietuvių bendruomenė
Tinklinio projektą iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Sporto rėmimo fondas.

📸Dėkojame nuotraukų autoriams Vytautas Žibikas ir Laimis Jakučionis (Lai Mis)