Darbo santykių reguliavimas sanitarinės krizės metu Ispanijoje

Darbo Teisės naujovės, sanitarinės krizės metu.
(ERTE)

Svarbiausi darbo pakeitimai yra šie:

  • Laikinas darbo sutarties suspendavimas, (nutraukimas karantino laikotarpiu)
  • Įmonės, turinčios mažiau nei 50 darbuotojų, nebus priverstos mokėti Sodros mokesčių. Įmonės, turinčios daugiau nei 50 darbuotojų, galės moketi 25% Sodros mokesčių.
  • Įstegiama bedarbystės pašalpa, visiems nukentėjusiems darbotuojams, susijusius su šiuo paketu. Šio paketo pripažinimas, reiškia kad “PARO” ateityje neišsiminusuoja.
  • Ši procedūra yra tokia pati kaip mes minėjome pirmadienį, tik reikia pabrėžti kad darbo inspekcijos analizė nera būtina.
  • Labai svarbu žinoti, kad tuos įmonė, kurios, pasinaudos šiuo paketu, negalės paliuosuoti nukentejųsių darbuotuojų su šiuo paketu, per šešis mėnesius.
  • Visi darbuotojų “PARO” prašymai bus tvarkomi automatiškai.

Kiti pasikeitimai:

-Darbo etato adaptavimas. Darbuotojai kurie turi šeimas, galės susimažinti savo darbo etatą, iki 100 procentų, kad ir su algos sumažinimu, jeigu tai yra įrodoma.

Para Autónomos: se modifica la prestación de cese de actividad.
“Autonomams” , yra tik vienas pokytis, kuris suteikia galimybę gauti pašalpą vieną menėsį
Šios pašalpos trukmė yra vienas mėnuo, bet reikės įrodyti, kad, darbo pajamos yra 75 procentus mažesnės, nei praeitą semestrą.
La cuantía es el 75 % de la base reguladora.
Pašalpos suma sudaro 75 procentus.
Reikia pabrėžti kad “Autónomo” mėnesiniai mokėjimai nėra nutraukti, kaip buvo manyta.

Šaltinis:
http://www.emhe.es/lt/nuevas-medidas-del-expediente-de-regulacion-de-empleo/

VERSLAS

Ekonominei veiklai vykdyti dažniausiai pasirenkamos dvi formos:

Autónomo (individuali veikla)
Veiklai pradėti pakanka NIE ir asmens dokumentų.
Socialinio draudimo standartinė įmoka 320€/mėnesį. Tačiau taikoma nemažai lengvatų (pirmą kartą pradedantiems veiklą, tam tikroms amžiaus grupėms, šeimos nario autónomo, ir). Tuomet įmokos prasideda nuo 50€/mėnesiui ir palaipsniui per nustatytą laikotarpį auga iki standartinės įmokos. Veiklai taikomas  7% IGIC (vietos PVM). 20% pajamų mokestis. Deklaracijos teikiamos kas ketvirtį ir metinės. Buhalterinei apskaitai vesti pasirenkamas buhalteris (isp. gestór) arba finansinis patarėjas (isp. asesor fiscal).

Sociedad limitada (uždaroji akcinė bendrovė)
Buhalterinei apskaitai vesti pasirenkamas buhalteris (isp. gestór) arba finansinis patarėjas (isp. asesor fiscal)

 

Pateikiama informacija yra parengta lietuvių bendruomenės Tenerifėje savanorių ir yra bendrojo pobūdžio bei negali būti traktuojama kaip individuali teisinė konsultacija. Dėl detalesnės informacijos prašome kreiptis į teisininkus bei finansinius patarėjus (isp. asesor fiscal) arba buhalterius (isp. gestor)

DOKUMENTAI PASILIKUS TENERIFĖJE

Kas yra NIE? O gal man reikia rezidencijos? Kaip gauti banko sąskaitą? Visus atsakymus rasite čia.

Rezidencija

Fizinio asmens nuolatinė gyvenamoji vieta, reiškianti asmens teisinį santykį su valstybe ar jos teritorijos dalimi, yra toje valstybėje ar jos teritorijos dalyje, kurioje jis nuolat ar daugiausia gyvena, laikydamas tą valstybę ar jos teritorijos dalį savo asmeninių, socialinių ir ekonominių interesų buvimo vieta.

Jeigu Jūsų vienintelė ir nuolatinė gyvenamoji vieta yra Tenerifėje, tuomet kreipkitės dėl rezidencijos kortelės išdavimo.

Rezidencijos statusas Kanarų salų gyventojams suteikia 75% nuolaidą keliaujant į žemyninę Ispaniją ir tarp  Kanarų salų lėktuvu ir keltu.

Nepamirškite, kad fiskalinio  rezidento statusas sukuria ir mokestines prievoles.

Kaip gauti Rezidencija

  • Užpildykite prašymo formą (modelo oficial EX-18.pdf, Nuoroda);
  • Pasas ir kopija;
  • Administracinė įmoka (forma 790). Formą reikia užpildyti internetu, apmokėti bet kuriame banke ir kartu su kitais išvardintais dokumentais pateikti prašant rezidencijos;
  • Gyvenamosios vietos deklaracija savivaldybėje (Empadronamiento);
  • Medicinos draudimas, pilnai dengiantis medicinines paslaugas Ispanijoje: privatus - kainos 39-100€/mėnesiui ARBA dirbančiųjų Ispanijoje socialinis draudimas (Seguridad Social, Tarjeta sanitaria);
  • Nedirbantiems Ispanijoje - lėšos banko sąskaitoje: banko pažyma apie turimus 5178,60€ (metinė sumą) vienam asmeniui ir 3625,02€ (metinė sumą) kiekvienam sekančiam šeimos nariui;
  • Santuokos liudijimas (oficialus legalizuoto vertėjo vertimas “traducción jurada” arba tarptautinė pažyma pagal Vienos konvenciją, užsakoma Lietuvos civilinės metrikacijos skyriuje arba per elektroninius valdžios vartus);
  • Vaikų gimimo liudijimas (oficialus legalizuoto vertėjo vertimas “traducción jurada” arba tarptautinė pažyma pagal Vienos konvenciją, užsakoma Lietuvos civilinės metrikacijos skyriuje arba per elektroninius valdžios vartus);
  • Pensininkams - pažyma iš Sodros (S1, E121, kt.);
  • Pasiruoškite visus dokumentus užsiregistruokite atvykimui į Policía Nacional de Playa de Las Américas.